Google AdWords: kāpēc reklāmas kvalitātei ir tik liela nozīme vai kā maksāt par reklāmu mazāk nekā maksā konkurenti

Veicot reklāmas kampaņu ar Google AdWords palīdzību, jūs paši nosakāt klikšķa cenu par jūsu reklāmu, kuru esat gatavi maksāt. Bet, ja jūs norādāt cenu, kura ir zemāka par konkurentu cenām, tad jūsu reklāma tiks parādīta ļoti reti vai netiks parādīta vispār.

 

 

Lūk, kā tas var izskatīties vienkāršotā piemērā

Reklāmdevējs

Klikšķa cena, kuru noteicis reklāmdevējs

 

 

Reklāmas pozīcija

Jānis

0,30 Ls/klikšķis

   

1

Mārtiņš

0,20 Ls/ klikšķis

   

2

Aija

0,10 Ls/ klikšķis

   

3

Līga

0,08 Ls/ klikšķis

   

Netiks rādīta

Ar šādu pieeju nelielām kompānijām ir grūti konkurēt ar lielajām, jo lielie uzņēmumi var noteikt augstāku klikšķa cenu un mazajiem konkurentiem nepietiks resursu, lai realizētu pilnvērtīgu kampaņu.

Bet jūs varat paaugstināt jūsu reklāmas pozīciju, nepaaugstinot klikšķa cenu. Google nosaka jūsu reklāmas ziņojuma pozīciju, ņemot vērā divus mainīgos lielumus: 1) klikšķa cena un 2) rādītājs Quality Score, proti, reklāmas kvalitāte. Tādējādi strādājot otrā rādītāja uzlabošanas virzienā, paaugstinās jūsu reklāmas ziņojuma pozīcija.

Quality Score darbības princips

Google vērtē jūsu reklāmas kvalitāti skalā no 1 līdz 10. Jo vairāk jūsu reklāma atbilst meklēšanas kritērijiem, jo augstāks būs jūsu Quality Score. Tā, piemēram, ja lietotājs meklē „Grāmatas par pieminekļiem Rīgā”, spiež uz reklāmu, pāriet uz mājas lapai atbilstošu lapu, iepazīstas ar informāciju par grāmatām par pieminekļiem Rīgā un veic pasūtījumu, tad reklāmas atbilstība meklēšanas kritērijiem tiks novērtēta augsti.

Ņemot vērā šo informāciju, papildināsim mūsu tabulu ar Quality Score datiem un paskatīsimies, kā izmainīsies situācija

Reklāmdevējs

Klikšķa cena, kuru noteicis reklāmdevējs

Quality Score

Reitings

Reklāmas pozīcija

Mārtiņš

0,20 Ls/ klikšķis

3 0,6

1

Līga

0,08 Ls/ klikšķis

7 0,56

2

Aija

0,10 Ls/ klikšķis

4 0,4

3

Jānis

0,30 Ls/ klikšķis

1 0,3

Netiks rādīta

Mēs redzam, ka Līga ar klikšķa minimālo likmi, ir pacēlusies no pēdējas vietas uz otro. Tas ir uzskatāms piemērs, kā ar Quality Score uzlabošanos, iespējams maksāt mazāk par reklāmu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lūk, daži svarīgi momenti, kuriem Google pievērš uzmanību, nosakot jūsu reklāmas Quality Score:

  1. Reklāmas ziņojuma teksts
  2. CTR (Click Through Rate) – cik bieži tiek klikšķināts uz jūsu reklāmu (CTR = klikšķu skaits uz reklāmu/reklāmas raidījumu skaits). Jo augstāks CTR, jo labāk
  3. Mērķlapa (Landing Page). Mērķlapas atbilstība meklēšanas kritērijiem
  4. Teksts mērķlapā

Strādājiet jūsu reklāmas Quality Score paaugstināšanas virzienā un jūs par reklāmu maksāsiet mazāk, nekā maksā konkurenti.