Pareiza mājas lapas sagatavošana SEO optimizācijai (1. daļa)

Viens no svarīgākajiem SEO optimizācijas soļiem ir atslēgas vārdu noteikšana un kvalitatīvu tekstu sagatavošana, ņemot vērā nepieciešamās proporcijas un izvēlēto atslēgas vārdu izvietojumu. Nosakot neīstos atslēgas vārdus, var izrādīties, ka jūsu mājas lapas atrodas ārpus potenciālo klientu meklējumu robežām. Savukārt izvēloties lappusē neatbilstošu skaitu atslēgvārdu, meklētājs Google tiem var nepievērst nepieciešamo uzmanību un jūsu mājas lapai meklētājā būs zemas pozīcijas.

Bet ja izvēlēsieties nodarboties ar plaģiātu un kopēt skaistus tekstus no citām vietnēm, Google vispār ignorēs jūsu mājas lapu un izvietos to viszemākajās pozīcijās.

Šajā rakstā pastāstīšu jums par to, kā izvēlēties atslēgas vārdus, kurā vietā un kādā apjomā tos labāk izvietot. Lai stāstījums būtu uzskatāmāks, to papildināšu ar piemēru par Online CRM sistēmas VivaCRM mājas lapas sagatavošanu SEO optimizācijai. 

Mēs sākām darbu ar atslēgas vārdu analīzi. Tā kā mājas lapā piedāvātais produkts bija ar pārdošanu saistītiem uzņēmumiem domātā CRM sistēma, mūs pirmām kārtām interesēja potenciālo klientu pieprasījumi Google meklētājsistēmā pēc tādiem atslēgvārdiem kā CRM, online CRM, CRM sistēma. Lai noteiktu pieprasījumu skaitu, izmantojām vienu no interneta instrumentiem, ko piedāvā Google http://goo.gl/boE2v.

Latvijā (2011 gada jūnijā) mēneša vidējo pieprasījumu skaits bija šāds:

Atslēgas vārds

Pieprasījumu skaits mēnesī (regions: Latvija)

CRM 3600
Online CRM 36
CRM sistēma 58

Pateicoties šim rīkam, mēs noteicām papildus vārdus, pēc kuriem potenciālie klienti varēs meklēt līdzīgas programmas.

CRM software 110
CRM programma 58
Darbs ar klientu 110
Klientu attiecību pārvaldība 73
Klientu piesaiste 170

Ir skaidrs, ka visus atslēgas vārdus vienā lappusē nav iespējams izvietot, jo pārāk daudz atslēgvārdu vienā lappusē meklētājprogrammai traucē izprast akcentus un uzsvērt vajadzīgos vārdus. Tāpēc nākamais, ko izdarījām: noteicām, kādi atslēgvārdi kurā lappusē tiks izvietoti.

Pirmo lappusi – https://www.vivacrm.lv/ – nolēmām optimizēt tikai pēc viena, bet paša galvenā atslēgas vārda – CRM. Bez pirmās lappuses Google meklētājā papildus plānojām virzīt vēl trīs lappuses, kur izvietojām izvēlētos atslēgvārdus. Katrā lapā to bija ne vairāk kā trīs. 

Mājas lapas sadaļa

Atslēgas vārdi

Galvenā lapa CRM
Par programmu CRM programmaCRM sistēmaCRM software
Apraksts vadītājiem Klientu attiecību pārvaldība
Apraksts pārdevējiem Klientu piesaisteDarbs ar klientu

Nākamais solis mums izrādījās viens no vissarežģītākajiem – bija jāuzraksta patiešām kvalitatīvi teksti, lai ar to palīdzību, pirmkārt, izdotos panākt, ka mūsu piedāvātais produkts patiešām ieinteresē potenciālos pircējus un, otrkārt, lai Google sistēma visu pareizi „izprastu” un indeksētu.

Par to, kā mums izdevās pabeigt mājas lapas sagatavošanas darbus SEO optimizācijai, pastāstīšu otrajā daļā.