Pareizās vs. Nepareizās mārketinga gaidas no darbības Facebook`ā

Daudzi uzņēmēji un mārketinga speciālisti lolo nopietnas cerības par to, ka sociālie tīkli kļūs viņiem par galveno komunikācijas un klientu piesaistīšanas kanālu. Kā es atklāju, daži pētnieki pat prognozē, ka Facebook un citi sociālie tīkli kļūs par mazo un vidējo uzņēmumu galveno mārketinga ieroci cīņā par klientu. Tomēr, vai patiešām Facebook ir visuvarens, kā par to domā un runā? Vai tas ir tik efektīvs, ka varēs kļūt par galveno klientu piesaistīšanas kanālu daudzām kompānijām?

Man ļoti patīk strādāt Facebookā, un patīk gūt noteiktus rezultātus. Pēc viena darba gada šajā sociālajā tīklā, varu teikt, ka tas ir pietiekami labs Interneta mārketinga instruments. Taču, kā es pārliecinājos, dažiem uzņēmējiem nedaudz ir pārspīlētas gaidas: tiek izvirzīti ambiciozi mērķi un tiek plānots pārāk intensīvs klientu pieplūdums. Rezultātā sanāk vilšanās un nevēlēšanās vairs turpināt darboties sociālajos tīklos.

Sociālos tīklus ir jāapskata un, attiecīgi, jāizmanto tikai kā vienu no Interneta mārketinga instrumentiem, nevis kā biznesa „glābšanas riņķi”. Tas, kurš to sapratīs, varēs saņemt maksimālo rezultātu no Facebook izmantošanas.

Attiecībā uz augstāk minēto, vēlos atainot dažas pareizās un nepareizās gaidas no darbības Facebookā.

Nepareizās gaidas:

  1. Pirmie potenciālie klienti parādās pēc pāris nedēļu darba Facebookā
  2. Nākotnē klientu pieplūdums būs būtisks un pastāvīgs
  3. Izdosies ātri „uzaudzēt” draugu un fanu bāzi
  4. Bezmaksas
  5. Viegli
  6. Ātri

Pareizās gaidas:

  1. Dažādas aktivitātes Facebookā veicina mērenu klientu pieaugumu vidēja termiņa un ilgtermiņa perspektīvās
  2. Lielisks papildus komunikācijas kanāls ar esošajiem un potenciālajiem klientiem
  3. Aktivitātes Facebookā palīdz dibināt sakarus
  4. Ir iespēja savākt esošos klientus vienkopus un nodibināt ar viņiem kontaktus
  5. Dialogs ar klientiem palīdzēs atrast kompānijas problemātiskās vietas, uzlabot servisa un produktu kvalitāti
  6. Kompānijas klātbūtne Facebookā pozitīvi iespaido tās imidžu un paaugstina atpazīstamību